dacă ochii mi s-au deschis și am văzut alopatia ca fiind cea mai sinistră minciună cu față umană,

dacă citesc cu pasiune tratate seci despre dieta în boli degenerative,

dacă viața sănătoasă e acum altceva decît un slogan penibil dintr-o revistă cu coperți strălucitoare,

dacă sînd clientă amazon cu mînă spartă și-mi iau cărți despre diagnosticul pe limbă și mafia industriei alimentare,

dacă am renunțat la televizor și m-am apucat de TAO și Qi Gong și Yoga,

dacă am ajuns în Thailanda să stau cu orele în meditații în săli întunecate, cînd afara strălucea soarele, sus, pe cer,

dacă mă rog mai mult,

dacă moartea nu mă mai sperie,

iar frica s-a transformat în relaxare,

și, da!, dacă acest blog există,

toate sînt pentru că ea mi le-a arătat.

Lavinia Steer. de doi ani, departe.

și totuși aproape. uneori, foarte aproape.


LAVINIA STEER (12 ianuarie 1972-2 decembrie 2010)

146 comentarii la “Laviniei”

  1. iulia says:

    Sufletul ei sa aiba parte de liniste!

  2. Michelle says:

    E trist… e evident ca viata ti-a dat lectii dure din care ai tras invataturi pe care le aplici in viata ta acum. E bine ca te preocupa sanatatea si e si mai bine ca te rogi. Dar sper din suflet ca te rogi Dumnezelui adevarat si unic creator al tuturor lucrurilor. El a decis numarul zilelor noastre pe acest pamant si tot el decide ce boli sa ne atinga sau nu trupul…
    Noi doar avem impresia ca ne controlam viata….

    Imi cer scuze daca sunt acida prin ce ti-am scris dar asta am simtit….

    • olivia says:

      Ai auzit desigur de liberul arbitru, nu-i asa? El face numarul zilelor pe Pamint negociabil. In minus. Sinucigasii nu sint doar ce-i care isi pun streangul de git. Isi taie venele. Sau isi trag un glonte in cap. Ci si cei care se indoapa cu medicamente, maninca timpenii si beau diverse sinistrosenii. Imi cer scuze daca sunt acida prin ce ti-am scris, dar asta am simtit….

      • Andreea E says:

        Genial si adevarat!

      • Anita says:

        Ai dreptate Olivia, insa nu pot sa nu ma intreb cu ce au gresit copiii, care din diverse motive (accidente) au sfarsit tragic la varste fragede. Cum oare si-au negociat ei zilele?:(

        • olivia says:

          Aici nu mai vorbim de liber arbitru, ci de destin.
          Liber arbitru inseamna sa ai zile, dar sa ti le scurtezi de unul singur. Sigur sesizezi diferenta, nu?

        • Anamaria says:

          daca ai auzit de reincarnare…o sa-ti dai seama cu ce-au gresit, daca vei continua sa-ti explici asta prin perspectiva bisericii ortodoxe…vei ramane frustrata, nu vei avea niciodata un raspuns decat ca asa a vrut Dumnezeu…si tu o sa continui sa te intrebi de ce, ca sunt suflete nevinovate, si iar biserica ortodoxa si probabil si cea catolica o sa-ti spuna ca necunoscute sunt caile Domnului…pe tine asta nu te va multumi, probabil ca daca erai in evul mediu nu puneai atatea intrebari si te multumeai cu …asa a vrut Dumnezeu…si totusi nu e asa

      • cris says:

        Ai perfecta dcreptate, Olivia, insa ultima fraza e pur si simplu rautacioasa. Pura razbunare. Nu a fost de ajuns ca i-ai dat replica cu argumente? Pentru o persoana care se roaga si este atat de atasata practiclor orientale, esti surprinzator de vulnerabila la critici (reale sau imaginare)

        • Cristina says:

          Nu cred ca ar trebui sa ne grabim sa o judecam pe Olivia. Faptul ca se roaga si este atasata de practicile orientale nu inseamna ca este imuna la durere, la amintire. E greu sa pierzi oameni dragi si este si mai greu sa accepti ca au avut doar atatea zile. Si este in regula sa fii acid atunci cand suferi si sa consideri ca anumite replici sunt nedrepte.

          My 2 cents

      • Mihut says:

        total deacord cu Olivia … suntem o lume de sinucigasi … si culmea aberatiei … cei care se sinucid pe loc sunt respinsi de biserica (la inmormantare) iar ceilalti nu… de ce oare … asa ca … Dumnezeul adevarat, Michelle … cauta-l mai bine … (un pont: e chiar in tine)
        absolut tot ce ni se intampla in viata se datoeaza numai si numai noua…
        Povestea ta, Olivia, cu Lavinia seamana mult cu a mea, cu tatal meu (care a avut cancer de colon)… Ce trist e ca uneori trebuie sa trecem prin intamplari dure pentru a deschide bine ochii …esti un exmplu pentru mine …
        Jos cu limitele(preconceptile) inpuse de altii… aviz amatorilor

      • Cosmin says:

        Buna ziua Olivia! Referitor la comentariul lui Michelle,este adevarat ca Dumnezeu a decis numarul zilelor noastre pe acest pamant dar nu a decis si sa ne indopam cu tot felul de porcarii sau sa facem fapte nedemne de un om.Deci sun de acord cu tine omul decide daca sa traiasca sanatos sau nu.Toata stima si admiratia pentru tine!

    • Florin says:

      Despre ce dumnezeu vorbeşti? Dumnezeul adevărat este iubire şi ceea ce spui tu este criminal – cum adică el a hotărât câte zile avem aici? El decide ce boli să ne atingă trupul? E evident că ţie ţi-a atins mai ales mintea! Dumnezeu este iubire! Departe de EL aşa ceva!

    • ana says:

      subscriu celor scrise de michelle. si eu am pierdut persoane dragi…mai bine spus foarte dragi, dar traiesc cu alinarea ca nimic nu e intamplator in viata noastra. nu cade un fir de par fara voia Lui. iti doresc sa-ti gasesti linistea cu ajutorul oamenilor pe care prin Pronia Divina ii ai deja langa tine sau ti se vor alatura. Doamne ajuta!

  3. Dita says:

    Ea e acum printre ingeri si de acolo cred ca vegheaza asupra voastra si cu singuranta e tare mandra de tine!Mi-aduc aminte cu drag de Lavinia de la patinoar,de prin oras,eram aceasi generatie,era mereu exuberanta si plina de viata,atragea privirile precum un magnet…Te doare sufletul…Dumnezeu sa aiba grija de sufletul ei si tie,voua sa va dea putere!

  4. dana dublin says:

    Ce suflet frumos…ce durere…esti puternica Olivia !! Undeva , acolo sus ,Lavinia zambeste …Fii tare!! Sufletul nu piere niciodata!! O vei vedea ,zambind ,din nou..te imbratisez cu drag.

  5. Simona says:

    Nu stiu altii, dar TU, si in consecinta si persoana care mi-a spus de tine mi-ai schimbat viata si poate mi-ai salvat viata.
    multumesc,
    SImona

    • olivia says:

      Lavinia… eu… tu… si poate altii… E un lant al intremarilor. Sint recunoscataore ca exista, Simona.
      Cu drag,
      O

  6. Sabina says:

    Sincere condoleante Olivia.Felicitari Laviniei ca a lasat in urma ei doar cuvinte de lauda si respect.Poate asa e mai bine ca a scapat de suferinta.Cand pierdem pe cineva drag simtim ca totul se naruie in jurul nostru,insa trebuie sa constientizam ca asa e cel mai bine.Dumnezeu sa-ti dea putere sa depasesti aceste momente pline de durere.Suntem alaturi de tine si familia ta.

  7. popescu natalia says:

    poate s-a intalnit cu Laura

  8. popescu natalia says:

    Imi place sa cred ca lumea de acolo e numai lumina,iubire si armonie si tare as vrea sa traiesc in acea lumina…

  9. ROdi says:

    Buna Olivia!
    Vreau sa-ti spun ca te admir enorm, ca vedeta, ca mama , ca bloggerita esti minunata si esti f frumoasa, felicitari!!!
    Vreau sa te intreb ce parere ai despre lapte in alimentatie?am citit tot felul de articole pro si contra si nu stiu ce sa cred, mi-ar place mult sa stiu parerea ta, momentan beau lapte de capra dar il simt ca imi tot vine inapoi dupa ce-l beau.
    Multumesc.

  10. alexandra says:

    iti admir foarte mult familia! tu si andi sunteti minunati si puternici..stiu cum este sa pierzi pe cineva drag,important e sa ne gandim mereu ca sunt bine!

  11. Laura says:

    …2 ani au trecut atat de repede, azi chiar ma indoiam la un moment dat ca au fost 2 si nu doar unul…Au trecut insa fara sa vindece si fara sa schimbe ceva.Imi este la fel de dor de ea, imi lipseste la fel de mult, o port in gand si mi-o amintesc mereu.Sora ta a fost un om deosebit, Olivia.Care a lasat cate ceva fiecarei persoane pe care a intalnit-o in viata asta.

  12. olivia says:

    Ma bucur ca te gindesti la ea atit de frumos.
    Iti multumesc.
    O

  13. Alex says:

    Imi amintesc ce copila frumoasa… Olivia, keep it together, stay positive, try to let her go… its ok… she’s watching from a better world now…

  14. Ervin says:

    Cu tot respectul pentru pierderea ta, mi se pare de-a dreptul iresponsabil ca un blog cunoscut să condamne toată medicina alopată doar pentru că nu a funcționat în cazul unei persoane iubite.

    Medicina alopată nu este alfa și omega, ci o știință experimentală care își are limitele ei, ca orice altă știință (nimic nu e perfect în natură, decât poate natura ca sistem). Problema nu este cu știința în sine, ci cu medicii care nu îi cunosc sau îi ascund limitele față de pacienți. Până la urmă, maxima “medicul îngrijește, natura vindecă” e încă foarte valabilă, cu mențiunea că, de multe ori, medicul e cel care ajută semnificativ natura.

    Ca unul căruia îi pasă mai mult de bunăstarea pacientului decât de satisfacerea egoului propriu, pot să spun cu mâna pe suflet că medicina alopată e deocamdată “the best thing since sliced bread”. A susține că e o minciună (cu sau fără față umană) e o greșeală mai mare chiar decât a garanta că vindecă cancerul. E încă în faza copilăriei și, ca orice copil, e talentată la unele lucruri și se împiedică la altele. Dar e de departe cea mai bună din clasa ei la capitolul rezultate măsurabile. Cu timpul (alte câteva secole) va crește mai mare și va învăța lucruri noi, iar urmașii noștri ne vor privi pe noi cu același dispreț cu care citim despre chirurgii-bărbieri de acum câteva secole. Puține adevăruri sunt absolute în natură; Timpul le doboară pe majoritatea. Ca urmare, și medicina alopată e într-o permanentă schimbare. Ca să parafrazez: ce se crede azi, nu mai e valabil mâine, iar poimâine oricum nu va mai fi nevoie.

    Un lucru e însă clar: a ignora medicina alopată în favoarea metodelor alternative poate fi o greșeală fatală, pentru că tot Timpul are și talentul de a transforma boli obișnuit vindecabile în boli incurabile (exemplele abundă, de la un simplu ulcer ignorat care perforează și rezultă într-o peritonită fatală, până la tratamentul “dietetic” timp de 6 luni al cancerului obișnuit curabil de care a suferit Steve Jobs).

    Altfel, condoleanțe sincere și felicitări pentru un post altfel foarte frumos!

    • ALINA says:

      in secunda in care vei pierde pe cineva drag si vei vedea cu ochii tai cum celor care nu mai au nici o sansa NU LI SE MAI ACORDA NICI O SANSA si tratamentul prescris nu da nici un rezultat atunci clar nu vei mai avea incredere in numeni si in nimic ……

    • Lavinia says:

      Cancerul pancreatic al lui Steve Jobs nu este asa de curabil in medicina alopata precum spui. Si in particular, Steve Jobs si-a tinut ani de zile cancerul pancreatic (care e un cancer cu evolutie rapida) in frau cu forma de dieta pe care a considerat-o potrivita.

  15. Adi says:

    True ! ….. Pe cat de bine scris , pe atat de adevarat … din pacate !

  16. ursula says:

    crunt…trist…nici nu pot sa-mi inchipui ce inseamna asa o pierdere…imi pare nespus de rau pt ea…pt tine…pt toti cei care ii simt lipsa…
    e un pic offtopic ceea ce te rog acuma,te-as ruga sa ma ajuti cu o informatie…am intoleranta la gluten,si ceea ce nu stiu eu..ca soia contine gluten? sosul de soia din cate stiu da,dar asta inseamna ca si laptele de soia? si toata “familia “soia”? parca varinata fara gluten a sosului de soia este tamari…dar la restul produselor cu soia cum ramane?
    multumesc mult,si te anunt ca nu sunt o profesionista a “alimentatiei sanatoase”,dar ma staraduiesc…in limita posibilitatilor…

  17. Anita says:

    Olivia, se vede foarte clar, in filmari si in poze ( inainte si dupa ce ti-ai schimbat stilul de viata, gandirea si sufletul) cat de mult te-ai schimbat. Ai o seninatate in privire dar si in cuvinte, seninatate care nu o avei in trecut. In acelasi timp privirea ta este patrunzatoare si usor trista. Dar asta nu este un lucru rau, trebuie sa defilam, pe chip, cu lectiile de viata primite, ale noastre sau ale celor din jurul nostru, lectiile de viata care ne-au schimbat in bine. Sa nu te indoiesti nici o secunda ca ai sa o revezi pe frumoasa ta sora. Nu am sa iti spun condoleante pentru ceeea ce a fost, am sa-ti spun sa prinzi aripi pe mai departe, viitorul tau este iubire, sub toate formele ei:*

    Cum mult drag,
    Anita

    • Andreea E says:

      Sunt intru totul de acord cu ceea ce a scris Anita! Imbratisari pentru Olivia si Dumnezeu sa o odihneasca intre sfintii Lui pe Lavinia!

  18. Andreea says:

    Draga mea, Olivia
    Acest an a debutat pentru mine, intr-un mod nefericit, cand am aflat ca tata e bolnav. Te inteleg perfect, am stat o luna de zile si am citit tot ce gaseam legat de acest subiect. Si mereu ma intrebam: De ce ni s-a intamplat noua acest lucru? Nu e corect! Treptat, am inceput sa ma gandesc ca toate intamplarile nefericite sunt obstacole si le-am catalogat ca si “provocari”. Da, ai dreptate cand spui ca sinucigasii sunt si cei care se indoapa cu fel si fel de tampenii. Nu am ajuns sa mananc doar ceea ce e sanatos, dar treptat, renunt la anumite alimente:)Te felicit pentru daruirea ta. De acolo, de unde este Lavinia sunt sigura ca e mandra de tine si de tot ce ai realizat pana acum.

  19. Ancu says:

    ..ai avut o surioara frumoasa foc..sa se odihneasca in pace..

  20. Marilena Perijoc says:

    Cunosc aceasta durere Olivia si oricat mi-as dori sa pot sterge ce este in sufletul tau stiu ca nu pot.Cuvintele sunt prea mici…nu pot face nimic…Dar am vrut sa stii ca sunt cu sufletul alaturi de tine.
    Dumnezeu sa ii dea lumina vesnica Laviniei!

  21. cristela says:

    Draga Olivia,

    Ne rugam pentru odihna sufletului Laviniei …

    Abia acum 10 ani, dupa ce am pierdut-o pe mama cu cancer si mi-am scos piciorul din groapa cu medici naturopati si dieta adecvata pentru trup si suflet, am inteles care este, in ce consta si cine are interesul sa ne dea in cap cu Teoria Conspiratiei de fiecare data cand strigam “Minciuna!”. Si nu ma mai pot opri nici din a practica si nici din a spune Adevarul.

    PS: Poate cunosti cartea parintelui Serafim Rose “Viata sufletului dupa moarte”… o lectura utila, pentru suflete zdrobite de pierderea celor dragi.

  22. Lorena says:

    Nu am cunoscut-o pe sora ta, pe tine te stiu de la televizor si din ce scrii pe blog. Stiu cum este sa pierzi pe cineva drag.

    Te admir foarte mult, ai o familie model.Mi-e drag de voi.

    Multa putere iti doresc iar ei liniste acolo unde este! Fii sigura ca este langa voi, cei ramasi.

  23. katllyne says:

    Buna Olivia,multumesc pentru ca ma inspiri sa traiesc sanatos, sa fac cea ce imi place,,sa inteleg ca sunt unica si nu trebuie sa fiu copia cuiva ca sa pot fi fericita,,te admir mult..esti naturala ,,esti tu ,,,un model de femeie adevarata! Ajuta-ma sa traiesc si eu sanatos,,,publica mai multe informati si deschide-ne ochii,,,multumesc mult!

  24. Sorell says:

    Numai tu stii adevarata dimensiune a dramei pe care ai trait-o.
    Am trecut prin ceva asemanator,sora mea cea mare Pavelina,a murit la 49 de ani…nimic nu a mai fost la fel ca inainte din acea clipa pentru mine.
    Au trecut 11 ani…durerea nu mai e aceiasi…dar rana sangereaza.
    Laviniei,ii doresc sa aiba parte de Lumina ,odihna vesnica si pace in suflet.
    Tie,Olivia,sa iti aline Bunul Dumnezeu suferinta si sa mergi mai departe,pentru copiii tai,pentru nepotelul tau ….pentru Andi…si pentru admiratorii tai.

  25. Feli says:

    D-zeu s-o odihneasca in pace! Poate gasesti o micuta consolare daca te gandesti cat ti-a schimbat tie viata si cati oameni ai ajutat si ai inspirat si tu datorita plecarii Laviniei!
    Continua sa rostesti adevarul si sa lupti, lasa lumina sa arda in continuare!
    Multumesc din suflet pentru tot ce faci!

  26. Ana Ilie says:

    Olivia, imi pare rau pentru pierderea surorii tale si iti transmit toate energiile pozitive pe care le am si iti doresc foarte multa pace, liniste si sanatate pentru a putea duce mai departe aceasta munca titanica pe care o faci zi de zi, pentru a putea sa ne inspiri mai departea din bunatatea si naturaletea ta si pentru a trece cu usurinta peste toate rautatile si privirile grele ale unor oameni care nu-ti inteleg bunatatea. M-am uitat sambata la “master chef”-ul unde ai participat si te-am admirat foarte mult pentru bunatatea ta, pentru privirile calde care le-ai aratat celor care ti-au judecat mancarea. Ai fost atat de distinsa, de frumoasa si de buna, iar orezul “Harap Alb” cu foita lui de aur trebuia sa intre clar la categoria “Special” :).
    Dar tot sper ca intr-o zi, toate lumea sa inteleaga mai bine frumusetea lucrurilor naturale, a lucrurilor pozitive pe care le poti invata meditand sau facand Yoga decat stand in fata televizorului si urmarind diverse persoanje demne de toata jena.
    Oricum felicitari pentru tot ceea ce faci si transmiti si sunt sigura ca Lavinia este extrem de mandra de sora ei si sunt sigura ca traieste clipe minunate alaturi de cei care au plecat de langa noi.
    Te pup cu drag,
    Ana

  27. Crina says:

    Olivia, sora ta Lavinia exista in sufletele noastre, daca nu a mai putut face nimic pentru ea acum face pentru noi prin tine si cred ca zambeste acum .

    In multi ani de zile in care o mica problema de sanatate mi-o tratam conform medicinei alopate observam ca starea mea de sanatate se inrautateste si mai rau, asa ca am spus paa am realizat ca traim intr-o mare minciuna.Pentru mine ai facut minuni si pentru asta iti multumesc!!!

    Iti trimit niste pupici sanatosi tie si frumoasei tale familii!

  28. Amazon says:

    Nu vrei sa ne arati si noua ce carti iti cumperi carti de pe de pe Amazon ? Ar fi foarte util pentru noi, cei care vrem sa invatam de la tine.

  29. Ileana says:

    Dumnezeu sa o odihneasca.Olivia cu fiecare lectura,lectie invatata, iti transmit o imbratisare plina de recunostinta.

  30. Dani says:

    Dumnezeu sa o odihneasca pe sora ta! Condoleante si imbratisari tie!
    Multe multumiri pentru ca ne schimbi vietile si noua, ca ne esti exemplu si ca ne arati calea spre minuni …de toate zilele:)

  31. gabriela says:

    Dumnezeu sa o odihneasca pe sora ta! Condoleante si imbratisari tie!

  32. Ana says:

    Olivia, imi pare rau pt pierderea suferita! mi se pare ca nu ne dam seama de anumite lucruri decat mai tarziu.. imi poti spune te rog mai multe despre TAO și Qi Gong? unde as putea practica in bucuresti?
    iar despre alopatie nu stiu mare lucru..

  33. Daria says:

    Olivia, iti inteleg perfect starea, gandurile, cu atat mai mult cu cat eu mi-am pierdut mama de curand, din cauza unui cancer pancreatic. Un an si jumatate a durat de cand am descoperit pana mi-am pierdut tot ce avea mai de pret pe aceasta lume, timp in care a facut operatie, alimentatie restictiva la sange…insa…..nici o sansa. Am crezut in tot ce am facut, am facut tot ce am crezut cu putinta pentru mama, si aici ma refer la psiholog, diverse cursuri motivationale, dieta, rugaciuni, mers cu mama la manastiri, in tara, in strainatate, eram in stare de orice pentru ea,inclusiv….pe final….mers in strainatate, insa…fara niciun folos.
    Am mama tanara si nu gresesc cand scriu ca am…pentru ca pentru mine…mama exista si va exista mereu, doar ca e cumplit sa nu o pot vedea, sa nu o pot imbratisa, sa nu mai pot sa o sarut si sa-i spun ca o iubesc. Ii spun si acum ca o iubesc, insa…nu ma mai aude nimeni….
    Ma simt cumplit, la mine nu este f mult timp de atunci….putin peste 40 de zile, insa…..maa a reprezentat totul pentru mine si nimeni nu-i va lua locul niciodata. La mine a mers i pe varianta alopata…si cea homeopata, dar….nici o sansa. Nu am vrut sa cred niciodata ca o voi pierde…pana in ultima zi am luptat pentru viata mamei si as face acelasi lucru daca ar mai f posibil. Pentru mine…lucrurile stau diferit in acest moment…eu nu mai cred in nimik….mi se pare ca totul e in zadar…si credinta…si straduinta…Poate imi voi atrage multe critici, insa prin ce am trecut eu cu mama….ca aici nu tise da nici o sansa din start….nici nu se straduiesc pentru viata pacientului deloc…deloc….
    Oricum moare…de ce s amai facem ceva….
    Chiar daca pentru noi, cei implicati, este cumplit, nimeni nu te ajuta. Daca ai sansa sa traiesti…printr-o minune….e norocul tau…daca nu…asta e….asa a fost soarta/!!!! Asa spun idiotii….dar oare stie cineva cata suferinta si chin se ascunde in spatele unei persoane care are aceasta boala, cata durere ina devaratul sens al cuvantului si nimeni s anu faca nimik??? ma refer la medici….Asa ca…persoana de mai sus..Ervin daca nu gresesc….sa nu mai aiba curajul sa afirme ce a scris mai sus…..ca e de doi bani….aici..la noi….nimeni nu te ajuta…te lasa sa mori…retineti…in chinuri!!!!

    • Andreea E says:

      Daria, imi pare foarte rau pentru pierderea ta, te imbratisez!
      Ai dreptate cu ceea ce spui despre mediul in care trateaza medicina alopata, eu de fiecare data cand sunt nevoita sa ajung cu copilul la spital sunt terorizata si imi pare o anticamera la …mormant! Nu exagerez deloc, atat de multi in jurul meu si-au pierdut mame, tati, prieteni prin spitale in ultimii ani :((

  34. Florin says:

    Dragă Olivia,
    la Oradea sunt mulţi care se mai gândesc la Lavinia. Ne este foarte dor de ea. Singura alinare o mai primesc de la Alex, care vine cu bunica lui la spectacolele de la teatru de păpuşi, de fiecare dată, cu veşnicul lui zâmbet!
    Prin el, Lavinia nu va fi uitată niciodată!

  35. n. says:

    te admir mult. dar sunt studenta la medicina. si unde homeopatia nu poate face nimic, alopatia face. dincolo de credintele fiecaruia, suntem doar o masinaria foarte bine pusa la punct. iar alopatia pleaca de aici. cand iti cumperi o masina, nu cred ca pui designul si comfotul pe primul loc, ci cat de bine functioneaza etc. puse impreuna, te ajuta si mai mult. totul tine deci de conjunctura. nu poti sa bei nu stiu ce ceaiuri daca ai hiv, nu poti.. iei antibiotice.

    mult succes in continuare si sa continui sa te implici in lucruri de calitate!

    • Andreea E says:

      n, pentru viitorul tau, ar fi bine sa lasi aroganta deoparte si sa intelegi ca nu suntem deloc doar o masinarie, aceasta credinta eronata face ca alopatia sa dea gres in atat de multe cazuri, ucigand ea insasi pacientii cu multi ani inainte de a o fi facut-o boala insasi! Aici nu vorbeste lumea doar despre homeopatie – care parca a devenit sinonima cu medicina naturista, sunt foarte multe aspecte, care influenteaza fiinta umana in general si evolutia ei in fata bolii, pe care ar fi bine sa le studiezi… Bafta!

  36. Elena says:

    Dumnezeu sa o odihneasca!
    Nu am frati sau surori si nu cred ca iti inteleg durerea. Stiu doar ca am inceput serios sa ma documentez in legatura cu acest stil de viata tocmai pentru ca in familia mea s-au aplicat doar principii gresite, de la o alimentatie necorespunzatoare, pana la vicii de orice fel. Eu nu vreau asta, mai ales ca ma simteam slabita fizic fara sa existe vreun motiv aparent sau vreo cauza. In schimb, mi-as dori ca si ei sa vada cat rau isi fac. Inainte de a incerca o “revolutie” in casa, te rog sa imi spui daca exista contra indicatii pentru cei ce au trait dezordonat, deci azi se confrunta cu serioase probleme de sanatate si care au trecut si de 50 de ani. Pot ei adopta un asemenea stil de viata? Le fac mai mult rau daca ii rog sa mearga pe mana mea? Tatal meu este supraponderal, inima marita, presiunea ce o suporta organismul lui este fantastica. Ar fi prea mult un asemenea stil? Este prea tarziu? Le-ar face mai rau? Multumesc din inima si iti doresc multe reusite in continuare!

    PS: Viitorul meu sot este pe drumul de “convertire” si inca se fla in faza experiment – promisiune facuta mie – ca sa vada cum se simte. Nu am nicio emotie!:)

    • Andreea E says:

      Elena, pana iti raspunde Olivia, imi permit eu sa-ti dau un sfat: Citeste cartea lui Robert Morse – Sa traim sanatos fara toxine, sa te lamuresti cum lucreaza detoxifierea la normalizarea tuturor functiilor organismului. Acolo precizeaza si la ce fel de reactii adverse ale detoxifierii-vindecarii sa te astepti. In orice caz, atata vreme cat abordezi incet, treptat, acest nou stil de viata, nu vei avea parte de surprize neplacute, doar placute 🙂

      • Elena says:

        Iti multumesc mult pentru recomandare. Cred ca mi-am notat cel putin 20 de carti, bineinteles am adaugat si sugestia ta si ma pun pe studiu. Am o motivatie exceptionala pentru ca de mai bine de jumatate de an m-am simtit molesita si nu reuseam sa am un program desi dormeam mai bine de 9 ore pe noapte. Intre timp am renuntat la fumat( da, stiu, e capitala greseala, dar am inlaturat viciul) si de cand am adoptat usor dar sigur acest mod de viata, pur si simplu ma simt altfel. Ii multumesc Oliviei pentru ca, recunosc, de aici am pornit.
        Inca o data iti multumesc Andreea pentru recomandare!
        Mult succes tuturor!

  37. Lucia says:

    Olivia draga, sper ca nu lasi anumite comentarii mai rautacioase sa te supere. Stii doar ca in momentul cand ai puterea (asa cum o faci tu) sa-ti impartasesti viata cu opinia publica, vei primi reactii dintre cele mai diverse iar asta este de asteptat. Cu totii avem idei personale, idei impuse de altii, de societate, de experiente de viata etc si sta in firea noastra sa incercam sa le impunem altora. Tu esti de o naturalete extraordinara, ceea ce rar se intalneste in zilele noastre iar sora ta e clar c-a mostenit acelasi bagaj genetic. Eu sunt singura la parinti si nu pot decat admira o legatura fraternala atat de stransa si de speciala. Sunt convinsa ca o parte din noi, “sufletul” dc il putem numi asa, nu se pierde o data cu disparitia “carcasei” fizice, ci se disipa in imensitatea Universului. Cred c-ai auzit de documentarul BBC “Through the wormhole” narat de Morgan Freeman. Dc nu, ti-l recomand calduros. Cat despre medicina alopata vs cea naturista, eu una cred ca fiecare isi are rostul ei, desi simt ca nu dam destule oportunitati corpului nostru de a se vindeca singur. Sunt convinsa ca majoritatea celor care iti citesc blog-ul au vizionat “Fat, Sick and Nearly Dead”, un documentar fabulos realizat de autralianul Joe Cross care a a reusit sa se vindece de o boala autoimunitara destul de rara prin cura cu sucuri verzi si tranzitia la o dieta bazata in materie de 80%-90% pe plante. Acum fiecare face cum crede de cuviinta, insa ideea e sa incercam sa fim deschisi unor alternative mai neconventionale, fiindca uneori acestea sunt mai puternice decat toate chimicalele etichetate precum “salvatoare”. In incheiere, iti doresc Olivia draga, sa-ti gasesti pacea interioara si sa continui sa ne incanti urechile cu vorbele tale magice si papilele gustative cu preparatele tale delicioase. Te pup din Toronto, Canada.
    PS: De Craciun voi incerca reteta de tort cu stafide si mac. Abia astept!

  38. Bancuta Tudorel says:

    Condoleante…avem cateva lucruri in comun…in 1996 mi-am pierdut sora…ma hranesc numai cu hrana vie…fac yoga…poate parea ciudat…dar e adevarat…pe deasupra sant fan Andy Moisescu…in fine…nu vroiam decat sa te felicit pt. blog,pt.curajul de a recunoaste si de a promova hrana vie…la mine e putin mai greu…in mediul rural sa citesti Osho,sa mananci numai hrana vie,sa meditezi…poate fi chiar periculos…in incheiere sa-ti spun ce zicea un mare yoghin intrebat fiind ce este acela un yoghin…’Yoghin este acela ale carui energii urca pe coloana’…numai bine…

  39. PentruLavinia says:

    Frumoase cuvinte, frumoase amintiri. E bine ca-ti amintesti despre Lavinia dar ar fi si mai bine sa-ti amintesti despre ce ti-a lasat Lavinia. Ceva nascut cu iubire. Nici ea, nici eu, nici altii nu asteptam de la tine sa mananci sanatos, nici sa scrii bloguri … asteptam sa dovedesti ca ea poate fi linistita acolo unde e.

    • olivia says:

      Nu stiu cine esti tu si ce astepti de la mine. Imi pare ca vorbesti de lucruri pe care nu le stii si nu le intelegi.

      • PentruLavinia says:

        Vorbesc – si mai ales simt – despre lucruri pe care le stiu dar pe care, ai dreptate, nu le inteleg. Lavinia mi-a spus odata ca nu mi-ar da sa mananc carne de teama sa nu devin violent. Eu, din cand in cand, ti-as da carne. Ca sa devii violenta, salbatica, sa devii animalul care lupta pentru supravietuirea puilor ei, sa te lupti cu dintii si cu ghiarele. In rest, in momentele de liniste, ai putea sa papi lucrurile bune si sanatoase despre care scrii bine. … Deh, sunt unii care nu sunt in totalitate de acord cu felul tau de-a fi. Iar faptul ca apar astfel de pareri pe blogul tau sugereaza faptul ca el nu este conceput spre lauda ta. E un pas bun, mergi inainte. Chipintaci!

        • Lucia says:

          Cum iti permiti sa te iei de un suflet care aduce un omagiu altui suflet care i-a fost aproape atatia ani?!? Este extrem de urat si deranjant ceea ce faci. Stiu ca fiecare isi poate exprima liber opiniile dar ceea ce spui tu n-are substanta si pare aberant. E ca si cum cauti dinadins oportunitati sa “gadili” o coarda sensibila si sa cauzezi reactii adverse. De ce faci asta???

          • PentruLavinia says:

            Pentru ca imi pasa!
            Dedic Laviniei un fragment dintr-o poezie a lui Adrian Paunescu.
            “… Mi-e dor de tine
            Mi-e tine de tine
            Mi-e înlăuntrul meu de tine
            Mi-e nu ştiu cum,
            Mi-e nu ştiu ce,
            Mi-e dor de tine ca de acasă.
            Îmi pasă!”

        • Carmina says:

          Eu simt ca aceste cuvinte sunt spuse tot din durere si dor ca si cele ale Oliviei. Cred ca oameni care tanjesc dupa aceeasi persoana pe care au pierdut-o si al carei miros inca il mai simt desi ea nu mai este, ar trebui sa se apropie si nu sa se acuze.

  40. Liviu says:

    Stimată doamnă Olivia Steer,
    Vă pronunț numele cu atât drag, aducându-mi aminte de numele remarcabilului dumneavoastră tată, care ne învăța cum să pronunțăm „Steer” (care, de fapt, nu se pronunță ca englezescul „steer”, spunea Domnia Sa). Mi-aș dori ca fiecare dintre cei care v-am cunoscut prin intermediul Domniei Sale să putem să vă luăm câte o părticică din durerea pe care o resimțiți, astfel pierderea lor să fie mai ușor de dus pe umeri.
    Vă doresc multă sănătate și tărie, să dați ocazie vieții să vă încânte în continuare, pentru ca noi să beneficiem de prezența dumneavoastră caldă în mass-media, așa cum o resimțeam deunăzi.

    Cu stimă,
    Liviu, absolvent de Litere , Oradea.

  41. un om says:

    Dincolo de toata tragedia prin care ai trecut si pt care imi pare sincer rau si empatezez cu tine vreau sa iti pun o intrebare: Daca toti oamenii ti-ar urma exemplul si ar renunta la televizor (ceea ce n-ar fi deloc rau)ce s-ar intampla cu cariera ta si a sotului tau in televiziune? Sau cine ati fi voi fara cei care se uita la televizor? Nu “vinzi”cumva ceva ce tu insuti n-ai cumpara?

  42. ARC says:

    CD Radio Cluj, n-am uitat, cum era sa uit, sarmalele venite de la Oradea din care ne infruptam unii dintre noi, unele ciondaneli cu rost sau fara rost, stirile pe care le redacta si prezenta in matinal, o fata cu o frumusete aparte, cu indragitul ei caine langa ea, in redactie.
    N-am uitat, cum era s-o uit pe Lavinia Steer !!!

  43. athena says:

    eu din aceste ganduri scrise despre sora ta am inteles si simtit ca era o fiinta speciala si minunata si e mare pacat ca suflete atat de sublime pleaca atat de repede din aceasta gara, numita viata pe pamant!

  44. carmen faur says:

    Olivia si eu ca si tine , stiu ce inseamna durerea de a-ti pierde fratele (sau sora) . Fratele meu a murit acum 10 ani , intr-un accident de masina , la varsta de 22 ani si a fost tragic , un cosmar…
    Insa moartea lui mi-a deschis portile catre o alta lume , mi-a trezit constiinta !
    Si pentru asta ii multumesc , insa mi-as fi dorit ca aceasta trezire a mea sa aiba loc fara sacrificiul lui !
    De cand a murit Lavinia au trecut doar 2 ani , insa vor trece zeci si ea va continua sa traiasca prin tine si in sufletul tau …
    Dumnezeu sa-i daruiasca pacea si fericirea ce nu le-a putut afla pe pamant !

  45. Elfride says:

    Buna! Am descoperit acest blog de ieri si de atunci, in timpul liber am stat si am incercat sa descoper tot mai multe. Cum nu sunt inca destul de familiarizata cu el, as avea niste intrebari pentru a-mi facilita cautarea.
    Exista vreun subiect despre metode de contraceptie naturala?? Este vreun link cu toate retetele?
    Se poate sa publici reteta la prajitura facuta in direct, de 1 Decembrie?
    Multumesc anticipat!!
    P.S. Olivia, te apreciez si imi pare rau pentru pierderea de care ai avut parte.

  46. Daria says:

    Iti multumesc Andreea E. pentru cuvintele adresate, iar tie, Olivia, sa nu tii cont de cuvintele rautacioase.
    Daca e sa citesti toate materialele, procentajul celor care sunt de acord cu ceea ce ai scris inclina balanta spre tine. Unele comentarii nu au nici o legatura cu subiectul, ci doar opinii pentru a parea interesanti. Nu stie si nu poate nimeni sa stie ce e in sufletul celor care raman, a celor care au luptat pentru viata surorilor. fratilor, parintilor in lupta cu asa boala nenorocita.
    Insa…..medicii alopati….si o spun cu toata convingerea si fara nici o retinere nu dau doi bani pe viata oamenilor. Pentru ei…..este inca unul in plus. Nu exista un sfat….un ajutor….ci pur si simplu ai intrat pe o banda rulanta, iar daca ai sansa sa sari de pe ea….atentie.!!! prin forte proprii……e ok, daca nu……….asta e!!!
    In toata nenorocirea pe care o traiesc legata de pierderea mamei, singura multumire, daca poate fi numita asa…..este ca ultima luna si jumatate, mama a avut sansa sa fie tratata ca UN OM CIVILIZAT, in Germania. Pentru acei medici, viata omului conteaza, de fapt….fiecare zi din viata unui pacient atat de bolnav conteaza atat pentru el….ca fiinta, cat si pentru familie. Nu este snobism cand spunem ca in alte tari suntem tratati CA OAMENI!!!
    Pentru mine si pentru mama a fost prea tarziu…..si aici condamn medici de aici, pentru ca eu am plecat pe formularul romanesc E112 si puteau sa-mi spuna cu mult timp inainte si ma puteau ajuta sa-l si obtin…..desi….banuiesc ca va dati seama ca desi ai anumite drepturi ca si pacient, nu beneficiezi de ele, datorita multor lucruri care apar pe parcurs.
    O asa tragedie te schimba extrem de mult….si nu neaparat in bine, te inraieste, te scarbeste fata de tot, in special fata de “acele personaje in halate albe”, care vor doar BANI DE LA NISTE OAMENI AMARATI si nu fac nimik…..eventual….dau un prognostic si asta fara sa-i intrebi!!! Te sfasie ca persoana care trebuie sa-i fii alaturi unui om f drag tie si sa incerci sa gasesti…in disperare…o cale de a merge mai departe,,,….mai mult…mai putin….dupa cum ti-e norocul.
    SPuneai Olivia in finalul postarii pe blog….ca de “doi ani te simti departe”…..asa sunt si eu…iar daca as putea….as pleca la modul real departe…..pentru ca durerea ma macina ingrozitor de tare.
    Cum sa avem medici in adevaratul sens al cuvantului ne-ar trebui extrem de multe…..insa sunt doar avizi de bani…atata stiu, iar incompetenta….cu carul.
    Vor program scurt si multi, multi bani. Nu stiu ce inseamna s afaca tot posibilul pentru viata pacientilor, sa stie sa fie de garda si nu sa le fie jena…..asistentelor sa-i trezeasca……..daca e posibil asa ceva!!!Nu sunt cuvinte inventate, din pacate…..ci traite!!!

    • Andreea E says:

      Daria, nu merita sa te mai consumi pentru vina medicilor alopati, le ceri prea mult si iti faci rau inutil. Ei sunt complet depasiti, desi se complac in autosuficienta, pur si simplu nu trebuia sa ajungi la ei, dar nici tu nu ai nici o vina, aproape nu se aude nicaieri despre adevaratele metode de tamaduire sau – daca aflam la timp ca exista si alta cale – suntem atat de spalati pe creier de “medicina traditionala”, incat ne e frica sa mai credem ca decizia asupra propriei vieti ne apartine si ne dam pe mana celui care de la prima consultatie ne informeaza ca “mai avem x zile sau luni de trait”.
      Imi pare foarte rau pentru ceea ce traiesti, Dumnezeu sa te ajute in continuare!

    • Flori says:

      Asa este Daria!!! (“acele personaje in halate albe”, care vor doar BANI DE LA NISTE OAMENI AMARATI si nu fac nimik…..eventual….dau un prognostic si asta fara sa-i intrebi!!! Te sfasie ca persoana care trebuie sa-i fii alaturi unui om f drag tie si sa incerci sa gasesti…in disperare…o cale de a merge mai departe,,,….mai mult…mai putin….dupa cum ti-e norocul)sunt total de acord!!
      Eu am fost la o clinica din titan pt. ca aveam dureri pe coloana cervicala la 21 de ani. Si doctora mi-a pus diagnosticul din ochi, intr-un minunt. Desi doctora de fam. mi-a dat acte la mine ca sa dovedesc ca imi deconteaza totul, doctora din clinica mi-a cerut 200 ron si a avut grija sa ma atentioneze ca imi face o reducere ca e draguta. (Exact asa s-a exprimat). La fel ca oricare mama si a mea s-a oferit imediat sa plateasca, insa am refuzat ferm din 3 motive. Primul: dupa ce terminam acele sedinte cu (un aparat cu crema dicofenac, eu scriu exact cum s-a exprimat doctora) stiam ca o sa ma trimita sa incep si alte tratamente, probabil toate posibile, caci in Romania mai intai se incearca toate solutiile si iti da un diagnostic, nu invers. 2. Nimeni nu mi-a cerut analizele, le-am facut eu singurica la particular dupa experienta asta neplacuta. 3. Nu ma scot banii afara din casa.
      asta e romanica. va imbratisez cu drag, Flori!!

  47. anamaria says:

    Olivia, fii tare!Surioara ta e mandra de tine.
    Te pupicim eu si ai mei!

    Ps: I-ai raspuns cuiva ca daca nu ai mai lucra in tv ai pleca la munte. Ei bine, eu si sotul meu ne-am hotarat pana la toamna anul viitor sa mergem la munte sa ne facem o casuta pasiva si sa gradinarim, iar Davidiciu licuriciu si Aniuta uta, uta sa creasca in aer curat cu papa curat.

  48. Andreea says:

    Draga Olivia,

    Imi pare rau ca ti-ai pierdut sora, insa un stil de viata sanatos presupune mult mai multe lucruri decat cele mentionate de tine. Si pe de alta parte cam cati oameni crezi ca reusesc sa il tina? In afara de miscare, lectura, credinta acesta presupune si un anume regim alimentar care de cele mai multe ori este scump.

  49. Cristian says:

    Habar n-am, dar in clipele cand o durere infinita ma cuprinsese am scris o bazaconie pe care nu o uit de 15 ani :
    Ca un castel din carti de joc
    Ce s-a inaltat intruna
    S-a prabusit acum pe loc
    Sperante numai sunt. Nici una.
    Si totu-n jurul meu e scrum
    S-au dus si ultimele sentimente
    S-au prefacut prin foc si fum
    In lacrimi si regrete.
    Si vreau sa spun lumii intregi
    Ce are acum puterea
    E tare greu sa intelegi
    Si sa infrangi durerea.

  50. anonim says:

    Olivia e clar ca incurca borcanele:).Ortodoxia respinge practicile orientale si Yoga,cu desavarsire,ce spui tu ca te rogi mai mult si ca practici Yoga se contrazice.Depinde cui te rogi…Yoga este o inselare iti recomand Danion Vasile precum si parintele Paisie Aghioritul mare sfant care zicea ca medicina homeopata nu e sigura:).
    Lavinia a murit pentru ca vrut Bunul Dumnezeu nu pentru ca medicina clasica a dat gres.Exista un timp pentru fiecare,poate ea asa s-a mantuit prin suferinta.Dar tu esti in inselare cu totul si cu totul

  51. anonim says:

    Si am observat ca raspunzi frumos si amabil celor care te lingusesc sau te lauda,iar celor critici le arunci ironii sau vorbe rautacioase.Ce spui tu cu naturopatia ma duce cu gandul la sectantii care refuza medicii si isi tin copiii in casa tamaduindu-i cu ierburi.
    Iar veganismul in ortodoxia noastra numai de pustnici este practicat pentru ca ei au ajuns la alt nivel de desavarsire spirituala.Cred ca ar trebui sa citesti mai multe din Sfintii Parinti si sa lasi prostiile alea de Studiu China ,etc asiatici care nu au nimic cu spiritualitatea romaneasca si credinta noastra ortodoxa sunt doar rataciri ale diavolului.

  52. Daria says:

    Pentru Andreea E.
    Andreea, am citit postarile tale pe acest blog, in afara de cele referitoare la mine si mi-ar placea sa mai putem coresponda. Iti las o adresa de mail, iar daca esti de acord, putem sa vb mai multe (darrynam@yahoo.com). Cu drag, Daria

    • Andreea E says:

      Daria, ti-am scris, dar am primit mail ca nu a ajuns mesajul; e bine scrisa adresa ta?

      • florin says:

        Buna. Mi-au placut comentariile tale de pe acest blog. Ma intreb daca poti sa ma ajuti cu resurse sau idei de tratamente alternative pentru cancer. Tatal meu a fost diagnosticat cu cancer pulmonar si urmeaza sa inceapa chimioterapia. Caut ajutor in toate partile. Multumesc.

  53. anonim says:

    “Într-o zi am ajuns la o conferinţă, ceva legat de yoga. A fost foarte frumos. Mi-am amintit de o carte pe care o citisem cu câţiva ani în urmă scrisă de Tufoi. Atunci am încercat câte ceva din tehnicile de acolo, dar mi-a rămas în minte Salutul Soarelui. Era foarte frumos. Am început să merg săptămânal la acele conferinţe apoi am ajuns la un curs de yoga. În curând am devenit vegetarian; încă de la început am zis: „ori fac yoga, ori nu fac”. Eram foarte fericit. Era exact ce căutasem de atâţia ani. Eram împlinit. Yoga devenise pentru mine un mod de viaţă. Totul, absolut totul, era yoga. Altă grijă nu aveam decât meditaţii, asane, posturi negre, conferinţe, spirale, tabere şi multe altele. Mă gândeam adeseori ce bucurie e pe capul meu că am găsit această cale spirituală, că sunt un privilegiat al sorţii, că Dumnezeu m-a chemat pe această adevărată cale spre sfinţenie, spre eliberarea din Maya, din iluzie…” Acum merg pe calea Bisericii. Sunt bucuros ca sunt român, că sunt ortodox. Am un duhovnic, am întâlnit preoţi foarte buni şi devotaţi. Chiar dacă aparenţele te înşeală, când ajungi să-i cunoşti mai bine îţi dai seama că şi ei sunt oameni ca noi şi că suntem nedrepţi să le cerem să fie sfinţi, să fie fără greşeală, cât timp noi nu suntem nici pe departe aşa.

    Mi-am dat seama că e foarte greu să fii un creştin adevărat. Niciodată nu poţi să fii mulţumit cu ceea ce faci. Totdeauna poţi mai mult şi mai mult. Nu mai cred în horoscop, nu mai am cum: dacă crezi cu adevărat în Dumnezeu nu-ţi este de nici un folos acest lucru. Era o tehnică yoghină, nu mai ştiu cum îi spune, ceva să te dai jos din pat dimineaţa cu piciorul drept şi multe altele. Ce nevoie am eu de tehnici cand Îl am pe Hristos? Singura noastră rugăciune ar trebui sa fie: „Facă-se voia Ta”. Dumnezeu ştie mai bine de ce am eu nevoie, eu trebuie să-I mulţumesc pentru toate câte mi le dă. Că tot ce am, de la El este. ”

    Asa ca Ana Ilie- tu esti cea ratacita,ca si Olivia de altfel,cititi mai multe din sfintii Parinti sau din cei care s-au convertit la orotodoxie-Danion Vasile fost adept al lui Bivolaru la fel devenise vegetarian si practica yoga -acum s-a intors la credinta.Ce spuneti voi e clar ratacire,extremism .CUM SA CONVINGI UN OM SA FIE 100% VEGETARIAN CAND EL S-A NASCUT ACUM IN ZILELE NOASTRE?
    Aici ar mai fi de spus ca am si o confirmare care vine din practica psihoterapiei – una dintre schemele de gandire care imbolnaveste fizic si mentala este schema totul sau nimic, Avedea lucrurile in alb si negru. Este nociva grasimea in exces? hai sa nu mai mancam deloc grasimi; este nociv zaharul in exces? -zaharul este o otrava. Si altele, si altele. Bineinteles ca excesele 9De orice fel) se razbuna. In tara unde avem cel mai mare numar de obezi (SUA), avem acum si un numar enorm de persoane cu anorexie psihogena. Anorexia psihogena ucide deja persoane tinere, agresate simultan de excesul consumist si de cultul corpului slab. Daca vreti, e unul dintre motivelepentru care nu pot sa tac atunci cand vad acest razboi al exceselor, in care exista ca, in orice razboi profitori fara scrupule (o multime de “descoperitori la minut” al dietelor fericirii)
    Pot sa privesc cu respect ideea de a nu exploata animalele. E o idee morala. Dar pot aplica dreapta chibzuinta si aici. Nu suntem intr-o lume in care leoparzii pasc alaturi de gazele Drumul spre intoarcetea in Paradis trece prin desertul in care mancam ceea ce ne pune in fata Dumnezeu.
    Nu cred ca eu sunt mai bun decat bunicul meu. Nu cred ca exista progres moral. Daca dumneavoastra credeti ca ati descoperit un adevar pe care Dumnezeu l-a ascuns bunicilor nostri e logic sa priviti cu oroare practica sacrificarii animalelor.
    Oricum vreau sa retrag partial afirmatia despre dieta vegana: nu este o lipsa de masura pentru aceia care o adopta ca mijloc auxiliar pentru urcusul spiritual. Nu e un bine in sine. Mai ales cand se asociaza cu mandria de a fi vegan.

    • ela says:

      Anonim,
      Ca un crestin adevarat ce te consideri nu ar trebui sa arunci cu pietre….mai ales pe aceasta pagina dedicata Laviniei. Cred ca putem fi mai buni macar in aceasta perioada …sa respectam doliul Oliviei.

  54. Mara says:

    Draga anonim,

    Imi e limpede motivul pentru care Cristela Georgescu te-a sters/blocat..si bine ar fi sa faca acelasi lucru si Olivia.
    Cu tot respectul, locul tau nu e aici:)

  55. veroni says:

    Eu ii spun lui anonim sa-l citeasca pe Sf.Ardealului -Parintele Arsenie Boca.
    Draga Olivia ,cand o sa apara cartea ta de bucate?
    Tot binele!

  56. Carmen says:

    Lavinia,suflet drag,sa te odihnesti in pace!
    Olivia,sa ai grija de tine si de barbatii tai asa cum stii tu ca e bine.Si este bine! Te imbratisez cu drag!

  57. anamaria says:

    Fetelor uneori exagerati! lasati-o pe Olivia sa se apere, daca vrea sau simte nevoia.,

  58. anamaria says:

    Iar ati mancat carne? 🙂

  59. cristela says:

    Draga Olivia,

    Am fost rugata sa intervin. Singurul regret e ca tocmai la acest post numele meu starneste comentarii …

    Exclusiv din respect pentru tine si cititoarele tale intervin cu precizarea ca niciodata nu am dat si nu voi da spatiu de manifestare sau raspuns unor astfel de afirmatii, marca “anonim” de FB. As subestimeaza gradul de inteligenta si discernamant al celor care ne cunosc si citesc si as inlocui energiile creatoare cu cele cele distructive.

    E multa inflatie de smerenie in vremea noastra, iar credinta si numele lui Dumnezeu au devenit o masca eficienta pentru nulitati umane.

    Cu drag,

    cristela

    • olivia says:

      Iarta-ma Cristela, n-am fost pe faza. Am remediat cit am putut situtia.
      Cu drag,
      O

      • cristela says:

        Draga Olivia,

        EU sunt cea care isi cere iertare. Nu aici, nu acum, nu la acest post era nevoie de comentarii pe langa subiect. Si asta e un motiv pentru care nu am vrut sa le dau curs. Iti multumesc pentru inima ta buna. Imbratisari “lupilor”.

        cristela

  60. vio says:

    De cand am descoperit site-ul tau trebuie sa recunosc ca dintr-o carnivora convinsa, am inceput sa reduc considerabil cantitatea de carne mancata si sper ca in scurt timp sa reusesc sa reduc/elimin proteinele animale din dieta mea-si pentru asta iti multumesc.
    Am o intrebare: tu in perioada sarcinii ai baut ceaiuri? eu sunt o mare iubitoare de ceiuri (verde, alb, menta, echinaceea, musetel s.a.), dar stiu ca medicii interzic consumul de cafea si ceai in perioada sarcinii. Sincer nu vad cum ar putea afecta consumul de ceai, mai ales daca il bei diluat: un plic la 300-400 ml apa.
    Va rog, daca stiti studii sau carti/articole pe aceasta tema sa-mi spuneti si mie.

  61. rudolf says:

    Buna Olivia!

    Am lucrat cu Lavinia cateva luni bune prin 2001. Am stat ore lungi impreuna lucrand la un proiect teatral.
    Imediat dupa facultatea de teatru am renuntat la actorie si pot spune ca am intalnit foarte putini oameni buni, cu inima mare. Lavinia a fost intre putinii oameni din teatru absolut atipici, dispus sa ajute si pe altii, cu inima mare de tot si care nu ar fi facut orice pentru succes.
    Mi-a placut foarte mult Lavinia, si cred ca si ea pe mine.
    Imi pare foarte rau ca in ultima ei perioada nu am mai vorbit cu ea, eu fiind in strainatate nu am mai contactat-o.
    Sunt sigur ca unde e ea, e inconjurata de suflete mari,prea buni pentru aceasta viata,unde cei mai multi dintre noi ne facem rau pentru a obtine si foarte putin uneori.
    Scuzati-ma daca nu am scris corect, de mult timp nu am scris in romana.

    CU drag,
    Rudolf

  62. CLAUDIA says:

    Buna draga Olivia, inteleg foarte bine ce simti deoarece si eu mi-am pierdut mama din acelasi motiv…..e foarte greu. Dar in mare parte datorita tie, mi-am schimbat alimentatia. Treptat incerc sa davin vegana si apoi raw. Totusi vreau sa te intreb in acest proces de trecere mi-au aparut mai multe chisturi mamare(initial aveam doar unul). E ceva firesc ca unele procese se acutizeaza?

    Multumesc din suflet ca existi.

  63. simonaBM says:

    dumnezeu s-o odihneasca in pace!

  64. iulia b says:

    Olivia, fetita in varsta de 4 anisori a unor prieteni se confrunta cu o problema urata care ii distruge copilaria : alergia la frig. Cum iese din casa se umple de niste bube mari si rosii care o mai si mananca, pe deasupra. Intra inapoi in casa si bubele dispar. Nici la gradi nu mai poate merge pentru ca râd copiii de ea ca are bube. Nici la mare nu a fost mai bine, cand iesea din apa se umplea. E foarte trista saracuta, asa mica si sta in casa plangand. Patintii au dus-o la tot felul de alergologi, au incercat si tratamente homeopate, dar nimic nu da rezultate. As dori sa stiu ce parere ai despre aceasta afectiune si ce crezi ca s-ar mai putea face pentru fetita. Multumesc.

  65. Alina says:

    Draga Olivia,

    Dumnezeu sa o odihneasca in pace pe sora ta! Indraznesc sa vin catre tine cu o rugaminte, de a ma ajuta cu cateva informatii, pentru un copil bolnav de cancer. Ti-am transmis un mesaj prin sectiunea de contact a site-ului insa nu stiu sigur daca a ajuns. Astept raspunsul tau si iti multumesc mult. Alina

  66. Daria says:

    Buna Andreea. Scuze, te rog, abia acum am intrat pe site si am vazut ca…..am gresit o litera in ceea ce priveste mailul meu. Il rescriu si…..sper sa reusesti sa citesti mesajul meu: darryynam@yahoo.com

  67. Daria says:

    Pentru Andreea E. Buna Andreea. Scuze, te rog, abia acum am intrat pe site si am vazut ca…..am gresit o litera in ceea ce priveste mailul meu. Il rescriu si…..sper sa reusesti sa citesti mesajul meu: darryynam@yahoo.com

    Reply

  68. Agnes. says:

    Buna draga Olivia si stimate fete!

    Cum se reface flora intestinala dupa Hidrocolonoterapie?

    Mersi mult.

  69. larisa says:

    Draga Olivia,

    Vreau sa iti multumesc. Acum aproximativ trei luni ti-am pus o intrebare – eram nedumerita ce imi provoaca anumite probleme. Am aplicat o parte din sfaturile tale, atat cat am putut pana acum, dar nu ma opresc aici (nu am mai mancat niciodata carne, am redus foarte mult produsele lactate si ouale, mananc cat mai multe fructe si legume crude,beau sucuri de morcovi, sfecla, mar – nu trece zi fara ele), de asemenea am citit tot blogul si am mai cules multe informatii pretioase, iar acum ma simt mult mai bine, nu mai am probleme cu stomacul, calitatea tenului, de regula deshidratat, s-a imbunatatit, extremitatile parca nu mai sunt atat de reci. Dar, in ansamblu, intreaga mea stare s-a imbunatatit.
    Multumesc!

    Cu drag,
    Larisa

    • anonim says:

      Larisa alimentatia nu este totul.Shazzie vestita vegana de ce a facut cancer?See you Steve Jobs..si alte nume mari.Hai sa nu fim junkfood si nici extremisti crudivori.Ci NORMALI.
      Crina

      • tess says:

        Crina,
        Alimentatia nu este totul, dar fara o alimentatie corecta (ce inseamna “NORMAL”?) nu poti avea sanatate. Pe langa asta trebuie sa iti imbunatatesti gandurile, aerul pe care il respiri, produsele pe care le aplici pe piele, programul zilnic, s.a.
        Sunt convinsa ca exista vegani care se imbolnavesc grav, dar daca sunt vegani nu inseamna ca ei se hranesc corect, daca ei consuma zahar, faina alba, alcool (si asta e vegan), alimente procesate in general, daca prajesc alimentele in ulei, daca iei medicamente ce iti ataca ficatul, rinichii sau stomacul, astea inseamna ca au un singur rezultat – boala, la un moment dat.
        Pe vremea cand mancam “normal”, adica 2 mese pe zi contineau carne, oua, lactate, nu aveam cand (si nici nu stiam ca trebuie) sa mai consum seminte de susan, in, floarea soarelui, dovleac, nuci, migdale, toate crude, bineinteles, ca altfel nu au nici un beneficiu, iar salatele erau de niste dimensiuni foarte mici, ca, deh, nu as fi putut devora si portia de 200g carne, garnitura si salata, poate chiar si o ciorbita, nu? Adica tot ceea ce aveam nevoie sa consum, eu nu aveam cum sa le integrez in meniul meu, pentru ca nu era timp si spatiu in stomacul meu. Acum ma bazez pe fructe, legume crude, seminte si nuci, si ca sa nu fiu extremista – 🙂 – mananc si linte, mazare, naut, fasole, gatite, desigur. Se pune?
        Robert Young spunea intr-un interviu la Bucuresti ca “nu este nevoie sa renunti la carne, cand vei incepe sa adaugi alimente sanatoase, noi, in cantitati mai mari, va renunta ea, carnea, la tine”. Ce frumos si corect spus! Si inca ceva din interviul lui: “Cand se imbolnavesc pestii, ce le faci? Le schimbi apa, nu? Dar cand se imbolnavesc oamenii, de ce nu-si schimba apa si hrana, si in loc de asta se indoapa cu medicamente?”.
        Haideti sa ne “schimbam apa”!!!
        Va imbratisez “extremist”, nu normal!

  70. alinus says:

    Olivia uite ce zic oamenii de tine:
    “Obsesia pentru mancatul sanatos e boala psihica…internati-o, frate, pana n-o iau si copiii pe aratura”
    “Doamne fereste. Mananci snatosi si mane te calca masina! De ce sa ne privam chiar de la toate gusturile bune? Sa traim o vesnicie? Mi-e mila de copiii aia si sotul tau , nebunia ta ii va indeparta, asta e sigur! Trateaza-te! II imbolnavesti si pe cei din jur, ai nevoie de psiholog”
    femeia asta a devenit obsedata,de felul si genul de mancare.nimeni in lume,nu a declarat ca daca mananci in acest fel pericolele imbolnavirii te ocolesc.ma gindesc numai la copii care-i obliga sa manance ceeace vrea ea.nu e normal.daca ea vrea asa sa o faca numai ptr.ea nu ptr.ceilalti din familie.”
    eu o sa mananc sarmale,ciorba, friptura, carnati, toba si prajituri; nu cu ghiotura, cate putin din fiecare, si ma doare-n cot de supa de dovleac a Oliviei Steer…am vazut-o de 1 decembrie, a gatit niste prostii, de-a intrebat-o si unul din bucatari daca Andi mananca ce gateste ea, dupa ce a gustat, bineinteles…si a mai venit si cu latele de par bagate in mancare, ff urat…bine ca se duce sotul la ma-sa sa manance si el ceva…
    tas (22.12.2012, 16:52:58)
    Saraca, e dusa rau cu pluta
    Anonim (22.12.2012, 20:33:06)
    SA NU DEVENIM OBSESIVI! ORGANISMUL ARE nEVOIE DE HRANA nU DOAR DE TARATE!..”
    ofia (21.12.2012, 15:13:46)
    o idioata, care de frica sa nu moara de cancer ca si sora ei, crede ca daca va manca ea si familia ei, totul vegan va trai 1000 de ani. este o prostie: du-ti crucea pana la capat ca si isus si nu crede ca moartea este ceva gresit: este o trecere intr-o alta etapa ….invca o data, parerea mea: o idioata si un sot tampit.
    michiduta (21.12.2012, 16:11:06)
    Tanti stere, la balaceanca nu ai incercat! Ma gandesc ca sigur ar avea mai multa grija aia de tine! Iar ce tii la usa se numeste pres, nu mascul! Pacat de bietii copii! Cu ce or fi gresit sa fie asa de nefericiti!

  71. larisa says:

    Craciun fericit, plin de bucurii si multa sanatate si intelepciune!

  72. Agnes. says:

    La Multi Ani tuturor, in special tie Olivia! Multa sanatate si fericire va doresc!

    Am o intrebare, ce putere e necesar sa aiba blenderul pt a marunti nucile, este suficient 800W ?

  73. Crina says:

    La multi ani Olivia! sa ne traiesti draga mea, un an nou plin de bucurii si sanatate sa ai in frumoasa ta familie!

    am o dilema in legatura cu citricele, mai mancam sau nu,sunt daunatoare darorita acidului citric?

    daca ai si o reteta pentru zilele astea ti-as fi recunoscatoare.pupici.

  74. ingrid says:

    buna olivia,

    la multi ani si multe realizari in noul an!
    am o intrebare, tu ai folosit suzeta la copiii tai? daca nu, cum ai suplinit lipsa ei?

    multumesc,

  75. n. says:

    La Multi Ani sanatosi, impodobiti cu pace, iubire si aventura! 🙂

  76. ade says:

    la multi ani voiosi si sanatosi! pup cu drag
    te rog sa nu renunti la blog,mie mi-ai schimbat viata

  77. ade says:

    la multi ani voiosi si sanatosi! pup cu drag
    te rog nu renunta la blog, mie mi-ai schimbat viata

  78. Andreea says:

    Bună ziua, Olivia! Îţi trimit un link către un articol, poate nu ai timp să îl citeşti tot, dar merită să citeşti partea despre cancer. Sunt medic şi iubesc ştiinţa. Am învăţat că adevărul şade, mai tot timpul în viaţă, undeva pe la mijloc. Uite că ştiinţa (prin intermediul medicilor alopaţi) confirmă şi ea că obiceiurile sănătoase sunt mai puternice decât ceea ce este scris în gene. Ai ales un drum bun, mergi înainte pe el. 🙂

    http://www.popularmechanics.com/science/1281811

  79. Catalinas says:

    Draga mea Olivia,mi-ai deschis ochii si totodata schimbat viata.Citesc,ma documentez ,vreau sa-mi schimb viata mea,dar mai mult pe cea a copiilor mei,de 4 ani si un bebe de 3 luni.De 3 saptamani tot caut si aflu o alta viata.Dar,iti scriu ca sa iti cer…. (nci eu nu stiu daca un sfat o indrumare).O prietena tare draga mie,a tinut 2 sapatamni dieta cu proteina animala si dupa aceste 2 saptamani a facut tromboza venoasa,are un hematom de vineri pe artera femurala stanga,a avansat spre abdomen…..Eu tocmai citeam Studiul China …Pentru mine aceasta este confirmarea ca proteina animala activeaza genele nefaste….Cum sa o ajut?!?Sunt confuza in exprimare .Scuza-ma.

  80. Anita says:

    Buna Olivia! Te deranjez cu o problema foarte serioasa. verisorul meu de 3,5 ani a fost diagnosticat acum 1 an cu cancer pulmonar (incredibil), a facut multa chimioterapie (parintii au ascultat medicii, au facut ce au crezut ca este mai bine pentru puiul lor) si tumora aproape se retrasese complet. Ieri au facut un PET si diagnosticul a fost socant: are plamanul drept afectat complet, noduli in pleura mediastin si stomac, iar celulele canceroase sunt active. Doctorii au spus ca s-a obisnuit cu chimioterapia…si intr-un fel le-a spus ca sansele lui scad pe zi ce trece. Eu am citit mult despre terapia Gerson care se face la o clinica in Budapesta. Ce parere ai despre aceasta terapie? Alte terapii mai cunosti? Sper sa ma poti ajuta cu un sfat.
    Multumesc,
    Anita

  81. Sofia says:

    sora mea este ca si viata pentru mine.. iubirea de sora este unica….iti doresc sa-ti gasesti alinare sufletului…suna egoist… dar ea te va intelege…

  82. l. says:

    Sincere condoleante pentru pierderea suferita, stiu ca de fapt cuvintele sunt putine in fata unei asemenea suferinte!
    Dar va scriu tocmai in ideea de la care a pornit acest blog, aceea de a ajuta si de a vindeca prin metode, din pacate, aproape “necunoscute” publicului larg. Dincolo de sfaturile Dvs. minunate pentru viata de zi cu zi a oricaruia dintre noi, in cazul mai putin fericit in care o persoana a fost diagnosticata deja cu cancer, care sunt metodele si retetele concrete de aplicat cat mai curand pentru ca boala sa fie “tinuta in frau” daca nu vindecata. Apelez la vastele Dvs cunostinte acumulate pana acum prin studiu, constienta fiind de faptul ca nu pot acumula intr-un timp scurt suficiente cunostinte cat sa pot “lupta” eficient cu acest diagnostic cumplit.
    Va multumesc anticipat pentru amabilitatea de a-mi raspunde!

    • olivia says:

      Imi pare rau sa aud astfel de vesti.
      In ultima vreme l-am studiat mai atenta de Max Gerson, dupa ce am depasit ideile preconcepute vizavi de unele aspecte ale procedurii propuse de el. Dar dupa ce am finalizat, am ajuns la concluzia ca este o terapie in care cred. Nu sint medic, asa ca nu pot sa dau sfaturi. Dar daca un apropiat de-al meu ar suferi de cancer i-as recomanda sa citeasca Gerson, inainte de a lua orice decizie privind metoda de tratament pe care sa o urmeze. Aici aveti un link, sper de folos.
      Sanatate multa!

  83. Calin O says:

    Cele mai frumoase surori din Oradea, ati fost si veti ramane o incantare in amintirile mele. Nu am cunoscut-o personal pe Lavinia dar te-am cunoscut pe tine si sunt convins ca a fost un suflet frumos ca si tine. Imi pare rau sa aflu asta, sincer nu am stiut pana acum. Te imbratisez cu drag.

Raspunde

ultimele posturi